Logo

Din virksomheds identitet

Hvad skal dit logo kunne?

Et godt logo skal forklare identiteten på din virksomhed på et splitsekund. Det skal være genkendeligt, men samtidig destinkt, og så skal du sørge for at få dig et logo, som du kan bruge fleksibelt igennem forskellige medier og tidsperioder. Der er derfor rigtig god grund til at tænke sig godt om, inden man vælger sit logo. 

Case: Logo for neuropsykolog Karin Nørgaard

Kunde: Neuropsykolog Karin Nørgaard

Kontekst: Fra min tid hos Aveo

Case: Logo for neuropsykolog Karin Nørgaard

Kunde: Neuropsykolog Karin Nørgaard

Kontekst: Fra min tid hos Aveo

Case: Kunden ønskede et enkelt logo med et karakteristisk monogram af forbogstaverne i hans navne inkorporeret i logoet.

Kunde: Morgan Grauholm Advokatfirma

Kontekst: Fra min tid hos Aveo

Logoprocessen hos Filograf

Jeg ved, hvor vigtigt et logo er for din virksomhed. For at komme godt i mål med et logo, kræver det en lyttende designer med strategisk viden inden for området, og du kan trygt lægge din opgave hos mig. Jeg har flere års erfaring på området og ved, hvordan vi sammen kommer frem til et logo, som passer til lige præcis dit brand. 

Logoprocessen slutter med, at du modtager en grundig og omfattende logopakke. Den vil indeholde alle de filer, du skal bruge i fremtiden, til både trykte og digitale medier. 

Case: Kunden ønskede et enkelt logo med et karakteristisk monogram af forbogstaverne i hans navne inkorporeret i logoet.

Kunde: Morgan Grauholm Advokatfirma

Kontekst: Fra min tid hos Aveo

Andre typer af logoer

Grundreglen for et logo er, at det skal være enkelt, så du kan bruge det fleksibelt på flere medier. Men som med alt andet, kan der være sammenhænge, hvor reglerne skal brydes.

For nogle virksomheder giver det mening at have et logo med et andet udtryk – f.eks. et mere håndtegnet look. 
Et andet eksempel er et logo, hvor telefonnummer eller adresse er indkoorporeret i logoet. Et sådant logo er f.eks. ofte relevant for håndværkeren, hvor logoet skal trykkes på siden af en varevogn.

Hvis du går med overvejelser om et logo, som er lidt ud over det sædvanlige, så ring mig op for en uforpligtende samtale. Måske har du et produkt og nogle behov, som gør, at det giver mening lige netop for dig at tænke i en anden retning.

Case: Kunden her ønskede et logo, som indeholdt telefonnummer.

Kunde: Økosandwich

Kontekst: Fra min tid hos Aveo

Case: Kunden her ønskede et logo, som indeholdt telefonnummer.

Kunde: Økosandwich

Kontekst: Fra min tid hos Aveo