Som info-grafik kan illustrationer bryde kompliceret information ned i mere letfordøjelige elementer, hvilket gør det lettere for målgruppen at forstå og huske indholdet. Det er god måde at øge overskueligheden for modtageren, så dit budskab kommer frem.
Case: En illustration, hvis formål var at kommunikere, hvor meget jura, der ligger branchen for kosmetik og hygiejneprodukter. Illustrationen var henvendt til nye producenter på markedet, og kunden ønskede et håndtegnet look.
Kunde: Kosmetik- og hygiejnebranchen
Kontekst: Fra min tid hos Aveo
CASE: En illustration, hvis formål var at kommunikere, hvor meget jura, der ligger branchen for kosmetik og hygiejneprodukter. Illustrationen var henvendt til nye producenter på markedet, og kunden ønskede et håndtegnet look.
Kunde: Kosmetik- og hygiejnebranchen
Kontekst: Fra min tid hos Aveo
CASE: Projekt “Insekthjælpere søges”. Målgruppen var børn mellem 6 og 12 år.
Kontekst: Freelance
Illustrationer har en unik evne til at vække følelser og skabe en følelsesmæssig forbindelse til indholdet. De kan bruges til at skabe en stemning, der passer til budskabet, og dermed gøre modtageren mere engageret.
Case: Projekt “Insekthjælpere søges”. Målgruppen var børn mellem 6 og 12 år.
Kontekst: Freelance
At bruge en illustration som logo kan være en måde at etablere en unik identitet på. Illustrationer kan visualisere din virksomheds kerneværdier, produkter eller tjenester på en måde, som er distinkt, idet den særlige visuelle repræsentation hjælper dig med at skille dig ud i den overfyldte markedsplads.
Case: Et logo, der skulle have et look som tegninger i DR’s program: Bonderøven
Kunde: MK Træskulpturer
Kontekst: Fra min tid hos Aveo
CASE: Et logo, der skulle have et look som tegninger i DR’s program: Bonderøven
Kunde: MK Træskulpturer
Kontekst: Fra min tid hos Aveo
CASE: Kunden er konsulent og ønskede at forklare begrebet executive coaching på på en typografisk indbydende måde.
Kunde: Budolph
Kontekst: fra min tid hos Aveo
Nogle gange er emner eller ideer så komplekse, at det er svært at formidle dem med ord alene. At sætte ord sammen med illustrationer, eller bruge dem sammen i former, giver dig mulighed for at koge komplekse koncepter ned i flot æstetik.
Case: Kunden er konsulent og ønskede at forklare begrebet executive coaching på på en typografisk indbydende måde.
Kunde: Budolph
Kontekst: fra min tid hos Aveo
Skil dig ud med ikoner lavet netop til netop din virksomhed. Skræddersyede ikoner styrker dit brands identitet. Der kan også være situationer, hvor der ikke allerede findes ikoner, som matcher dit behov.
CASE: Kunden ønskede ikoner og illustrationer til at forklare et særligt felt inden for neuropsykologien.
Kunde: Neuropsykolog, Karin Nørgaard.
Kontekst: Fra min tid hos Aveo
CASE: Kunden ønskede ikoner og illustrationer til at forklare et særligt felt inden for neuropsykologien.
Kunde: Neuropsykolog, Karin Nørgaard.
Kontekst: Fra min tid hos Aveo
Investeringen i en avatar giver dig en unik digital repræsentation, der skiller sig ud og skaber en særlig brand-identitet på tværs af digitale platforme.
Ring til mig og få en uforpligtende snak om, hvilke muligheder inden for illustration jeg tilbyder.
© 2025 Filograf